Prezentirana analiza stanja IT obrazovanja u osnovnim školama u BiH i date preporuke za njegovo unapređenje

Datum obavijesti: 05.04.2023

Analiza je pokazala da je prisutna neravnomjerna integracija IT obrazovanja u administrativnim jedinicama u Bosni i Hercegovini, nepostojanje kontinuiranog, efikasnog monitoringa obrazovnog procesa, neadekvatna obuka nastavnika, nepotpuni resursi koje treba nadograditi (hardver, softver, mreže), kao i nedovoljno razvijena digitalna kultura.

Pored ključnih nalaza istraživanja koje je u prethodnom periodu provedeno, prisutnima su prezentirane i preporuke koje su proizašle iz istraživanja, a u kojima je, između ostalog, istaknuto da IT obrazovanje u osnovnim školama ne samo da podučava učenike tehničkim vještinama, već im pomaže da razviju vještine kao što su rješavanje problema, kritičko razmišljanje i međusobna saradnja.

U okviru preporuka koje se tiču jačanja kompetencija, istaknuto je da se treba obezbijediti profesionalni razvoj za nastavnike, uspostaviti online platforma za kontinuiranu edukaciju nastavnog osoblja, te sistem zadavanja kontinuirane podrške inovativnim nastavnicima koji kreativno koriste IT u nastavi.

Naglašena je i potreba za unapređenjem nastavnih planova i programa  evaluacijom  IT kurikuluma i identificiranjem prostora za unapređenje, inkorporiranjem IT obrazovanja u druge predmete, pružanje mogućnosti stalnog profesionalnog razvoja nastavnicima putem online platforme za razvoj digitalnih i pedagoških kompetencija putem dijeljenja pristupa edukacijskoj tehnologiji i resursima, te podsticanje saradnje između nastavnika kako bi dijelili znanje i inovativne prakse, i kako bi platforme za edukaciju bile pristupačne i za studente nastavničkih smjerova.

U okviru jačanja IT kompetencija učenika neophodno je kreirati nastavne sadržaje u digitalnom obliku kroz otvoreni i besplatni repozitorij koji bi bio dostupan učenicima, a u školama unaprijediti tehnološku infrastrukturu.

Nadija Bandić, pomoćnica ministra u Sektoru za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje, koja je u ime Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke prisustvovala na radionici, zahvalila se na prezentiranim rezultatima analize stanja IT obrazovanja u osnovnim  školama u Bosni i Hercegovini, kao i preporukama koje, kako je rekla, mogu poslužiti kao dobra osnova za kreiranje novih, zajedničkih aktivnosti na unapređenju IT obrazovanja, naglasivši da je i u Strategiji razvoja Federacije BiH (2021-2027) definiran strateški cilj koji podrazumijeva uspostavljanje javne digitalne infrastrukture, a posebno unapređivanje digitalne vještine stanovništva, posebno vještine usklađene s potrebama tržišta rada, nakon čega je prezentirala programe Ministarstva koji doprinose jačanju funkcionalnih znanja učenika i kompetencija nastavnika.

Analiza stanja IT obrazovanja u osnovnim školama u Bosni i Hercegovini je provedena u okviru projekta "Boljom upravom do bržeg ekonomskog rasta", kojeg finansira Ambasada Kraljevine Norveške u Sarajevu, a provodi UNDPBiH.

Galerija