Datum obavijesti: 29/05/2015
Konferencija „Zdravi životni stilovi u formalnom obrazovanju u Bosni i Hercegovini“održana je 24. jula 2015, godine u Sarajevu, a organizator je bila Asocijacije XY, u saradnji sa Federalnim ministarstvom obrazovanja i nauke i Ministarstvom za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo.
Konferenciju je, u ime Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke, otvorila pomoćnica federalne ministrice obrazovanja i nauke Nadija Bandić, a u uvodnom dijelu se obratila stručna savjetnica Lamija Husić iz Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo i Feđa Mehmedagić, projektni koordinator iz Asocijacije XY.
Predmet „Zdravi životni stilovi” omogućava kreativan pristup, individualizaciju nastavnog i vannastavnog procesa, te aktiviranje samostalnog rada učenika kao aktivnih sudionika odgojno-obrazovnog procesa, a uveden je u osnovne škole Kantona Sarajevo u školskoj 2013/2014. godini kao izborni predmet za učenike od 5. do 9. razreda, pored Vjeronauke i predmeta Društvo, kultura, religija.
Prethodne aktivnosti su bile usmjerene na izradu kurikuluma, Priručnika za nastavnike i Vodiča za učenike, kao i na osiguranje potrebnih tehničkih preduslova i pripremu sistemske podrške za uvođenje predmeta „Zdravi životni stilovi“ u formalno obrazovanje.
Predmet objedinjava sljedeće teme: Zdrava ishrana – osnova za pravilan fizički i duhovni razvoj djece; Fizičke aktivnosti – razvoj humanosti, sposobnosti, znanja i vještina; Zdravim životnim stilovima protiv zloupotrebe psihoaktivnih supstanci; Razvoj životnih vještina – put ka nenasilnoj komunikaciji; Inkluzija – uvažavanje različitosti i Očuvanje reproduktivnog zdravlja – razvijanje pozitivnih stavova i vrijednosti, a preporuka je da se one izučavaju sinergijski, uz holistički pristup svakom učeniku i u skladu sa njegovim potrebama.
U prvoj polovini 2014. godine, Asocijacija XY je u saradnji s Ministarstvom za obrazovanje, nauku i mlade KS-a provela istraživanje među učenicima koji pohađaju nastavu predmeta Zdravi životni stilovi. Nalazi ove studije pokazali su da: 85,95% učenika voli čitati i učiti o sadržajima koji su obuhvaćeni predmetom Zdravi životni stilovi, 90,9% učenika smatra da je Vodič za učenike napisan razumljivim jezikom, 89,4% učenika smatra da je predmet jako zanimljiv.
Predstavnici kantonalnih ministarstava obrazovanja, sarajevskih osnovnih škola, nastavnici, roditelji, te predstavnici Vijeća mladih, nevladinih i međunarodnih organizacija, tokom konferencije su se upoznali sa pozitivnim praksama uvođenja predmeta Zdravi životni stilovi, a posebno su istaknute promjene koje on donosi ne samo na individualnom planu,već i na nivou „uzajamnog djelovanja između porodice i škole“.
Osim što je bilo partner u procesu kreiranja kurikuluma, priručnika za nastavnike i vodiča/ za učenike Zdravi životni stilovi Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke je i implementator integriranog programa unapređenja zdravlja djece u odgojno-obrazovnim ustanovama „Zdravo jedi, zdravo rasti“ sa fokusom na značaj zdrave ishrane, u saradnji sa stručnjacima iz oblasti zdravstva, a koordiniralo je i izradom Smjernica za ishranu djece u odgojno-obrazovnim ustanovama i Vodiča za roditelje o zdravoj ishrani djece predškolskog uzrasta, a kao partner je učestvovalo u edukativnoj kampanji namijenjenoj srednjoškolcima „Uči gdje stigneš“, realizirane u saradnji sa Asocijacijom XY i kantonalnim ministarstvima obrazovanja sa fokusom na afirmaciju zdravih životnih stilova i prevenciju zloupotrebe psihoaktivnih supstanci.