Datum obavijesti: 29/01/2021
Predstavnici ministarstava obrazovanja i zdravstva i UNICEF-a BiH održali su koordinirajući sastanak na kojem su razgovarali o higijensko - epidemiološkoj situaciji u Federaciji Bosne i Hercegovine i načinima realizacije nastavnog procesa u narednom periodu u skladu s njom.
Predstavnica UNICEF-a BiH Rownak Khan je naglasila važnost ostvarene saradnje između sektora zdravstva i obrazovanja te kazala da zatvaranje škola nije opcija, da je online nastava najviše negativnih učinaka imala na pojedine skupine djece, i da se mora naći dobar balans između otvaranja škola i poštivanja epidemioloških mjera. U kontekstu važnosti da škole ostanu otvorene, Rownak Khan smatra da nastavnici trebaju biti jedna od prioritetnih grupa za vakcinaciju, a iskazana je i spremnost UNICEF-a BiH da i dalje pruža podršku obrazovnim i zdravstvenim partnerima u ovom procesu.
U uvodnom izlaganju, Nadija Bandić, pomoćnica ministra u Sektoru za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje, kazala je sljedeće: „Koji god model odvijanja nastavnog procesa bude izabran, u skladu sa epidemiološkom situacijom, pred svima nama je zahtjevan i težak put transformacije i podizanja kvalitete obrazovanja i prebacivanja težišta sa sadržaja na ishode učenja, sa sumativnog na formativno ocjenjivanje, te traženja adekvatnog načina da podstaknemo učenike i nastavnike i u ovim otežanim uslovima, kada vanredne okolnosti postaju redovne, da pronađu najefikasnije načine usvajanja i prenošenja znanja, pobijede demotivisanost i ponovo osjete radost učenja i poučavanja“, te pozvala kantonalne ministre na saradnju u procesu realizacije programa Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke koji se, prije svega, odnose na razvijanja funkcionalnih znanja i vještina djece predškolskog uzrasta i učenika osnovnih i srednjih škola.
„ Ako se ne očuva kvaliteta obrazovanja, a rezultat svih ovih procesa ne budu psiho -fizički zdravi, motivisani, ohrabreni i kompetentni mladi ljudi, uzalud su sve tehnološke transformacije, rekla je pomoćnica Bandić, i još jednom istakla da je ova rekonceptualizacija obrazovanja donijela i nešto dobro – generaciju novoeduciranih nastavnika koji znaju da izdiferenciraju i individualiziraju nastavu u skladu sa mogućnostima svakog učenika, čak i u online prostoru, te da virtualne učionice, uprkos svemu, ne mogu nikada biti zamjena za one klasične, jer se obrazovni proces realizuje u različitim interakcijama između učenika i nastavnika, koje je teško postići u online okruženju.
Pomoćnik federalnog ministra zdravstva Goran Čerkez je rekao da na snazi ostaju donesene epidemiološko-higijenske mjere i pozvao predstavnike kantonalnih ministarstava obrazovanja da, u saradnji sa kantonalnim zavodima za javno zdravstvo i u skladu sa epidemiološkom situacijom, pronađu najbolji model organiziranja nastave u kantonima, apelirajući na veliku opreznost s obzirom na pojavu novog soja virusa i više interakcija koje su ostvarene u toku zimskog raspusta.
Član Kriznog štaba Federalnog ministarstva zdravstva i šef Službe za epidemiologiju Zavoda za javno zdravstvo Federacije BiH Sanjin Musa je prezentirao trenutnu higijensko - epidemiološku situaciju u Federaciji BiH i naglasio da se, uprkos trenutnom smanjenju broja novozaraženih, mora nastaviti sa poštivanjem donesenih mjera, i da je kombinirani pristup najadekvatniji u ovom trenutku, te da otvaranje škola u punom kapacitetu povećava rizik od širenja zaraze.
Ministar obrazovanja, nauke, kulture i sporta Hercegovačko-neretvanskog kantona Rašid Hadžović je istakao da je poštivanjem donesenih mjera, pogotovo smanjen broj učenika u razredu, distanca i nošenje maski, doprinijelo nesmetanom odvijanju nastave u prvom polugodištu i rekao da se kombinirani model pokazao kao najadekvatniji, te da će u drugom polugodištu iskoristiti sve pozitivne efekte takvog vida nastave.
Predstavnici Posavskog, Zapadnohercegovačkog, Zeničko-dobojskog, Unsko-sanskog i Kantona 10 prezentirali su modele organiziranja nastave u prvom polugodištu u odgojno-obrazovnim ustanovama i, s obzirom na to da se škole nisu do sada pokazale kao mjesta transmisije virusa horizontalno među učenicima i nastavnicima, ići će se u pravcu iznalaženja najoptimalnijeg načina da se učenici sukcesivno vrate u školske klupe. U manjim kantonima gdje je moguće održati propisanu distancu i ispoštovati sve ostale uslove za očuvanje sigurnosti učenika i nastavnika, primjenjuje se kombinirani model, ali sa većim udjelom nastave u školi, u odnosu na onu koja se odvija na online platformama.
Predstavnici resora zdravstva su naglasili da ne smije biti zavaravanja ovim trenutnim padom oboljelih u Federaciji Bosne i Hercegovine, da donesene mjere ostaju na snazi narednih petnaest dana, te će ponovo biti razamatrane u skladu sa epidemiološkom situacijom.
Na kraju sastanka prisutni su poželjeli sretan početak drugog polugodišta učenicima, nastavnicima i svim učesnicima nastavnog procesa, iskazavši nadu da će se povoljna epidemiološka slika nastaviti.