Datum obavijesti: 04/06/2015
Federalna ministrica obrazovanja i nauke dr.sc. Elvira Dilberović u utorak, 02.06.2015. godine, posjetila je Zavod za specijalno obrazovanje i odgoj djece „Mjedenica“ u Sarajevu, gdje se podrobnije upoznala s EDUS programom za djecu sa razvojnim teškoćama.
Ovim programom se, već petu godinu, pruža intenzivna multidisciplinarna terapija djeci sa razvojnim poremećajima, pri čemu se koristi savremena naučna metodologija zasnovana na bihevioralnoj analizi, preuzeta sa Univerziteta Columbia, u New Yorku. Kroz rad sa preko 250 djece i njihovim roditeljima, kao i osobljem partnera - Zavoda „Mjedenica“ Sarajevo te drugim stručnjacima iz BiH, u postojeći sistem podrške ovu je metodologiju uvelo Udruženje „EDUS – Edukacija za sve“.
Predstavnici Udruženja upoznali su ministricu Dilberović da je kao rezultat svakodnevnog, multidisciplinarnog rada po spomenutoj metodologiji, dosad, čak 24 djece uspješno uključeno u redovnu nastavu, bez pomoći asistenata. Kako su naglasili, zbog ogromnog interesa roditelja, ne samo iz BiH, nego i zemalja regiona, te ograničenog prostornog i kadrovskog kapaciteta, trenutno, pored 104 djece u programu, ima i 45 djece na tzv. listi čekanja. Stoga su istakli neophodnost proširenja kapaciteta, sa ciljem da se dodatno unaprijedi sistem podrške djeci sa poteškoćama u razvoju te primjenjivanje najboljih praksi.
Federalna ministrica obrazovanja i nauke dr.sc. Elvira Dilberović naglasila ja da Ministarstvo sa posebnom pažnjom i nastojanjem prati i podržava, u okviru Javnog poziva, predškolske ustanove, osnovne i srednje škole, stručna udruženja i nevladine organizacije koje realiziraju projekte poboljšanja odgojno-obrazovnog rada sa djecom sa poteškoćama u razvoju; težeći potpunoj inkluziji, koja u postojećoj reformi obrazovanja predstavlja ključni element, usmjeren na to da omogući svakom djetetu priliku da se obrazuju u redovnim školama, bez obzira na njegove fizičke, intelektualne, socijalne, emocionalne i druge karakteristike.
„U okviru svojih mogućnosti, sa posebnom osjetljivošću, nastojimo dati svoj doprinos afirmaciji inkluzivnosti u odgojno-obrazovnom procesu u Federaciji BiH. Tako je i ove godine Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke, u okviru Javnog poziva, predvidjelo program „Pomoć projektima poboljšanja odgojno-obrazovnog rada sa djecom sa poteškoćama u razvoju“, na osnovu kojeg će biti dodijeljena određena sredstav u cilju afirmirmacije inkluzivnog pristupa odgojno-obrazovnom procesu“, kazala je ministrica Dilberović.
Ovom prilikom stručnjaci su prezentirali ministrici Dilberović i direktan rad s djecom, a razgovarano je i o mogućnostima dalje saradnje u svrhu unapređenja obrazovnog sistema i boljih izgleda za djecu sa poteškoćama u razvoju.