Datum obavijesti: 08/09/2016
Svake godine, 8. septembra / rujna, svijet obilježava Međunarodni dan pismenosti, čiji je osnovni cilj upozoriti na, još uvijek prisutan, problem nepismenosti.
Taj dan se slavi, ali i upozorava na važnost pismenosti na međunarodnoj razini, jer je pismenost prepoznata ne samo kao pravo po sebi, nego i kao mehanizam za ostvarivanje drugih ljudskih prava. Ona sa sobom nosi i brojne druge prednosti, odnosno donosi korist pojedincu tako što utječe na njegovo samopouzdanje, osnažujući ga za individualnu i kolektivnu akciju i oslobađajući njegovu kreativnost.
Međunarodni dan pismenosti inicijativa je UNESCO-a, s ciljem podsjećanja međunarodne zajednice na status pismenosti i obrazovanja odraslih na globalnoj razini. Na taj se dan, različitim aktivnostima, slavi pismenost, ali i podsjeća da je pismenost ljudsko pravo implicitno sadržano u pravu na obrazovanje.
Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke je i do sada, kontinuirano, upozoravalo na problem nepismenosti te je raznim projektima i aktivnostima davalo svoj doprinos promoviranju kulture učenja i važnosti opismenjavanja bh.društva.
Na razne načine, kroz svoje aktivnosti, Ministarstvo stimulira odrasle osobe na opismenjavanje, između ostalog, i kroz dva programa koji su u direktnoj funkciji stimuliranja opismenjavanja odraslih osoba i inkluzivnog pristupa, posebno romskoj populaciji. To su: „Podrška programima koji omogućuju odraslim osobama završetak osnovne škole s fokusom na žensku populaciju“ i „Podrška projektima angažiranja Rom medijatora/asistenta radi povećanja obuhvata i redovnog pohađanja osnovnog obrazovanja djece romske nacionalnosti“.
U zadnjih deset do petnaest godina BiH je učinila znatne reforme u oblasti obrazovanja. Tu, prije svega, treba istaknuti zakonsku odredbu o obaveznom osnovnom obrazovanju, a u FBiH, na kantonalnim nivoima, propisane su I kazne za roditelje koji ne upisuju djecu u školu, što je jedan od načina smanjenja nepismenosti.
Teško je predvidjeti u kojem vremenskom periodu bi se nepismenost mogla iskorijeniti u BiH. To je stvar strateških dokumenata i u tom pogledu treba reći da nam predstoji izrada Strateških pravaca razvoja obrazovanja u Bosni i Hercegovini za naredni period. Također, nužno je i donošenje zakona o obrazovanju odraslih u svim kantonima, a čime bi se uspostavio normativni okvir i stvorile pravne pretpostavke daljem razvoju obrazovanja odraslih, kao dijela ukupnog obrazovnog sistema.