Izrađena „Koncepcija osnovnog obrazovanja odraslih u BiH“

Datum obavijesti: 04/05/2016

U Sarajevu je 28.04.2016. godine u organizaciji projekta “Podrška obrazovanju odraslih”, finansiranog od strane njemačke vlade a kojeg u Bosni i Hercegovini implementira GIZ, održan okrugli sto za predstavnike medija na kojem je predstavljen dokument „Koncepcija osnovnog obrazovanja odraslih u Bosni i Hercegovini“ i pojašnjena njegova svrha i namjena u obrazovnom sistemu Bosne i Hercegovine.

U protekle dvije godine, pod pokroviteljstvom i uz stručne smjernice eksperata za obrazovanje odraslih GIZ-a, radna grupa sastavljena od eminentnih članova, eksperata iz sektora obrazovanja i predstavnika iz svih obrazovnih struktura u cijeloj Bosni i Hercegovini je usko sarađivala i učestvovala u izradi ovog vrijednog dokumenta. U radu navedene radne grupe učestvovala su dva predstavnika Ministarstva. Važno je spomenuti da su Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke i Njemačko društvo za međunarodnu saradnju, Projekat „Podrška obrazovanju odraslih“ – GIZ, potpisali Memorandum o razumijevanju u realizaciji Projekta „Podrška obrazovanju odraslih“ iz oblasti naknadnog sticanja osnovnog obrazovanja

Suštinu dokumenta čine tri modela. Prvi je model osnovnog opšteg obrazovanja odraslih i podrazumijeva klasično obrazovanje odraslih koje, u konačnici, vodi do formalne diplome i namijenjen je osobama koje, iz bilo kojeg razloga, nisu uspjele završiti osnovno obrazovanje do odrasle dobi, a namjeravaju nastaviti proces formalnog obrazovanja i upisivanje u srednju školu. Drugi model je funkcionalno obrazovanje koje, uz klasično osnovno obrazovanje za odrasle, podrazumijeva i sinhronizovanu stručnu obuku, čime ovaj model osigurava vertikalnu prohodnost i, najvažnije, povećanje zapošljivosti. Model je namijenjen svim aktivnim tražiocima posla, ali i onima koji su već uposleni i traže priliku za poboljšanje svog radnog statusa. Treći model funkcionalnog opismenjavanja orijentisanog na životne vještine je, nedvojbeno, najinovativniji i do sada nije bio dijelom obrazovne strategije, unatoč činjenici da za njim postoji ili će, u doglednoj budućnosti, postojati iznimna potreba društva u cjelini. Ovaj model vodi do brže realizacije od strane škola i drugih organizacija iz oblasti obrazovanja, jer ciljnoj skupini starije populacije i osoba iz drugačijih kultura, tradicija i jezičkih razlika  omogućava funkcionalnu integraciju  u društvo i  otvara mogućnost uključivanja u stručne obuke.

Svrha Koncepcije osnovnog obrazovanja odraslih u Bosni i Hercegovini je promovisanje potrebe za sticanjem osnovnog obrazovanja odraslih i različitih načina organizacije i realizacije obrazovanja odraslih, kao i ohrabrivanje i podrška nadležnim vlastima i obrazovnim ustanovama i organizacijama u planiranju i realizaciji osnovnog obrazovanja odraslih. Ovaj dokument, što ga svakako izdvaja i čini posebnim u smislu unapređenja formalnog neformalnog i informalnog obrazovanja, afirmiše osnovna načela u organizaciji i realizaciji osnovnog obrazovanja odraslih koja uključuju fleksibilnost, integraciju opšteg i stručnog obrazovanja, funkcionalnost i usmjerenost na ishode učenja.

Ovaj  dokumennt i šemu modela možete preuzeti na sljedećim linkovima:

https://drive.google.com/file/d/0B4Fql3xigJVMbGJQR0JGcEtjaGM/view?pref=2&pli=1

https://drive.google.com/file/d/0B4Fql3xigJVMbUdkZFRjcUE5OWM/view?pref=2&pli=1

https://drive.google.com/file/d/0B4Fql3xigJVMLS1EQVM3MG1hZE0/view?pref=2&pli=1

https://drive.google.com/file/d/0B4Fql3xigJVMZnhKU1ZnTmtLMnM/view?pref=2&pli=1