Ozvaničen početak treće faze Horizontal Facility projekta „Kvalitetno obrazovanje za sve” koji se provodi u Bosni i Hercegovini

Prvi sastanak Savjetodavnog odbora u okviru treće faze Horizontal Facility projekta „Kvalitetno obrazovanje za sve“ održan je u Sarajevu, 11. maja 2023. godine pod pokroviteljstvom Vijeća Evrope i Evropske unije.

Savjetodavni odbor ovog projekta u Bosni i Hercegovini čine predstavnici Ministarstva civilnih poslova BiH; Ministarstva prosvjete i kulture RS; Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke; Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko-sanskog kantona; Ministarstva prosvjete, znanosti, kulture i športa Posavskog kantona; Ministarstva obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona; Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Zeničko-dobojskog kantona; Ministarstva za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport Bosansko-podrinjskog kantona; Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Srednjobosanskog kantona; Ministarstva obrazovanja, znanosti, kulture i športa Hercegovačko-neretvanskog kantona; Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Zapadnohercegovačkog kantona; Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo; Ministarstva znanosti, prosvjete, kulture i športa Kantona 10 i Odjela za obrazovanje Vlade Brčko Distrikta. Predstavnica Institucije ombudsmena za ljudska prava BiH prisustvovala je sastanku u ulozi posmatrača. 

Sastanak su otvorili Bojana Urumova, šefica Ureda Vijeća Evrope u Sarajevu, Fermin Cordoba, politički savjetnik i koordinator tima Delegacije Europske unije u BiH i Adnan Husić, pomoćnik ministrice u Ministarstvu civilnih poslova Bosne i Hercegovine. Sastankom je predsjedavala Sarah Keating, šefica Divizije za formalno i neformalno obrazovanje u Odjelu za obrazovanje Vijeća Evrope. 

Predstavljene su aktivnosti koje će se provoditi u naredne četiri godine u saradnji sa nadležnim obrazovnim vlastima i odgojno-obrazovnim ustanovama koje su, nakon uspješne obuke u prethodnoj fazi ovog projekta, preuzele ulogu resursnih centara za promociju demokratske kulture u školama. 

Istaknut je značaj „Preporuka za politike djelovanja sa Mapom puta za unapređenje inkluzivnog obrazovanja u BiH“ kao ključnog dokumenta koji kroz šest specifičnih ciljeva predstavlja osnov za unapređenje inkluzivnog obrazovanja i dalji razvoj inkluzivnih obrazovnih politika u Bosni i Hercegovini: 

  1. Osigurati da se kvalitetno obrazovanje za sve doživljava kao javno dobro i osnovna društvena vrijednost u Bosni i Hercegovini;
  2. Osigurati integraciju diverzificiranog društva u Bosni i Hercegovini kroz unapređenje društvene kohezije na osnovu interkulturalnih kompetencija svih zainteresiranih strana; 
  3. Provesti antidiskriminatorne politike u skladu sa međunarodnim standardima;
  4. Razviti demokratsku kulturu u školama zasnovanu na načelima (demokratskih) prava i odgovornosti; aktivnog, svrsishodnog i djelotvornog učešća, uključujući učešće u upravljanju; vrijednostima, poštovanju i zaštiti različitosti;
  5. Osnažiti učenike da postanu kompetentni pojedinci, sposobni za kritičko i inovativno razmišljanje te samim tim potpuno spremni da postanu građani koji efektivno učestvuju u životu raznolikog društva u Bosni i Hercegovini;
  6. Unaprijediti kompetencije nastavnika i drugog školskog osoblja kako bi mogli realizirati specifične ciljeve 2, 3, 4 i 5 te pomoći u realizaciji specifičnog cilja 1.

 

Galerija