Prezentirani efekti primjene TEACH alata za opservaciju u učionici u svrhu poboljšanja nastavnih praksi

Datum obavijesti: 24.03.2023

Sastanak je organiziran u povodu  okončanja projekta tehničke pomoći “Podrška reformi javnog sektora u Bosni i Hercegovini (BiH)”, koji se implementirao uz finansijsku podršku Evropske komisije u periodu od januara 2018. godine do aprila 2023. godine, i koji je podržavao napore Vijeća ministara BiH, Vlade Federacije Bosne i Hercegovine i Vlade Republike Srpske usmjerene ka jačanju učinka javnog sektora i poboljšanju kvaliteta usluga koje pružaju svojim građanima. 

Predstavnicima vlada, civilnog društva, poslovne zajednice i razvojnih partnera u BiH predstavljeni su analitički izvještaji izrađeni u okviru projekta, kao i glavni nalazi i prijedlozi reformskih mjera vezanih za nedavno izrađene nacrte: analize uticaja praksi zapošljavanja u javnom sektoru na tržište rada u BiH, analize nastavnih praksi u osnovnom obrazovanju u Zeničko-dobojskom, Zapadnohercegovačkom, Unsko-sanskom, Tuzlanskom i Kantonu Sarajevo, te bilješke o politikama vezanih za jačanje institucija javnog sektora u cilju ubrzanja evropskih integracija. 

Uvodna obraćanja su imali Christopher Sheldon, šef Kancelarije Svjetske banke za BiH i Crnu Goru i Karel Lizerot, šef Sekcije operacija za pravosuđe, unutrašnje poslove i reformu javne uprave, Delegacija EU u BiH, a o ciljevima i rezultatima projekta govorila je Zuhra Osmanović-Pašić, viši specijalista za upravu, koordinator projektnog tima. 

O praksama zapošljavanja u javnom sektoru i implikacijama na tržište rada u BiH govorio je Zahid Hasnain, vodeći specijalista za upravu Svjetske banke, a o nastavnim  praksama u osnovnom obrazovanju u Zeničko-dobojskom, Zapadnohercegovačkom, Unsko-sanskom, Tuzlanskom i Kantonu Sarajevo, James Gresham, viši specijalista za obrazovanje Svjetske banke. 

Stručnjaci iz oblasti obrazovanja razgovarali su o efektima primjene TEACH alata za opservaciju u učionici u svrhu poboljšanja nastavnih praksi usmjerenih na razvijanje kognitivnih i socio-emocionalnih vještina učenika, koji procijenjuje vrijeme koje nastavnik posveti učenju i koliko efektivno učenici rade zadatak, kvalitetu nastavnih praksi koje učenicima pomažu da razviju socioemocionalne i kognitivne vještine, te druge aspekte okoline za učenje kao što su pristupačnost fizičke okoline, uključujući dostupne materijale i način na koji je uređena učionica. 

U okviru projekta urađena je analiza nastavnih praksi u osnovnom obrazovanju u Zeničko-dobojskom, Zapadnohercegovačkom, Unsko-sanskom, Tuzlanskom i Kantonu Sarajevo.

Razgovarano je i o jačanju institucija javnog sektora u cilju evropskih integracija, a tim dijelom sastanka koordinirala je Shiho Nagaki, viši specijalista za javni sektor, jedna od koordinatora tima Svjetske banke. 

U ime Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke sastanku je prisustvovala Nadija Bandić, pomoćnica ministra u Sektoru za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje.

 

Galerija