I ove godine nagrađeni najbolji učenici u FBIH

Datum obavijesti: 21.12.2022

Ovaj program je realiziran u saradnji sa kantonalnim ministarstvima obrazovanja, koja su, prema kriterijima koje je utvrdilo Federalno ministarstvo, bila zadužena da nominiraju najbolje učenike osnovnih i srednjih škola sa područja svojih kantona (po 3 osnovnoškolca i srednjoškolca iz svakoga kantona), osim Bosansko-podrinjskog kantona koji je za srednje škole nominirao dva, umjesto, tri učenika.

Prilikom izbora najboljih učenika spektar kriterija bio je veoma širok, afirmirajući na taj način ne samo obrazovnu, nego i odgojnu ulogu škole. Tako su, pored uspjeha u učenju, razmatrani i ostvareni rezultati na federalnim, državnim i međunarodnim takmičenjima iz različitih nastavnih oblasti, kao i doprinos realizaciji aktivnosti koje razvijaju empatiju, vještine kritičkog mišljenja, inovativnost, kreativnost, poduzetništvo i zdrave životne stilove putem nastavnog, vannastavnog i vanškolskog angažmana učenika.

Najboljim učenicima nagrade je uručila pomoćnica federalnog ministra za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje Nadija Bandić, koja je tom prilikom naglasila:

Na diplomama i priznanjima koje će danas dobiti učenci i direktori škola  nalazi se olovka u koju se ulijevaju različite vijuge, simbolizirajući upravo ovo što je šef Delegacije EU-a u BiH i specijalni predstavnika Unije u BiH, ambasador Johann Sattler istakao kao vrijednost, u povodu dobijanja kandidatskog statusa za ulazak Bosne i Hercegovine u EU - “ujedinjenost u različitosti”. Mi smo tu da gradimo društvo utemeljeno na poštivanju individualnih prava svakog pojedinca; društvo u kome granica sopstvene kulture nije granica života i smrti. Stoga je pred Bosnom i Hercegovinom jedan od najvećih izazova - kako sa monokulturnim obrazovnim idealima postati dijelom multikulturne evropske porodice XXI. vijeka. Svako zatvaranje u bilo kakve granice, vodi osiromašenju ljudskog duha. Ovdje smo, stoga, zajedno, da dijelimo radost uspjeha“.

Ovdje je danas snaga Federacije BiH, ovdje je i Cazin, i Bosanska Krupa, i Odžak, i Orašje, i Tuzla, i Visoko, i Kakanj, i Goražde, i Jajce i Bugojno, i Gornji Vakuf, i Čapljina, i Mostar, i Grude, i Posušje, i Široki Brijeg, i Sarajevo, i Bihać, i Velika Kladuša, i Gračanica, i Živinice, i Zenica, i Travnik, i Busovača, i Konjic, i Ljubuški, i Tomislavgrad i Glamoč, sa onim najljepšim i najdragocjenijim što ima – uspješnim mladim ljudima. Snaga Bosne i Hercegovine je, dakle, na svakom pedlju ove zemlje i svako dijete, bez obzira na porijeklo, pripadnost, okruženje u kojem živi, zaslužuje iste, podsticajne uslove za svoj razvoj, mimo svih političkih trvenja. Staviti dijete, mladog, obrazovanog čovjeka na pijadestal vrijednosti i pomoći mu da razvije svoje sposobnosti, sveta je dužnost i obaveza“, kazala je pomoćnica Bandić, te dodala: 

Kada je Vlada FBiH  usvojila Strategiju razvoja Federacije BiH 2021 - 2022. godina, integrisani, multisektorski strateški dokumentu koji definira javne politike i usmjerava socio-ekonomski razvoj na teritoriji FBiH u narednih sedam godina i osnov  je za izradu mandatnih i godišnjih programa rada Vlade FBiH, posebnu pažnju smo posvetili strateškom cilju: Prosperitetan i inkluzivan društveni razvoj, u kojem je naglašeno:  Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve, a podrazumijeva unaprjeđenje kvalitete obrazovanja provođenjem cjelovite kurikularne reforme, usklađivanjem dokumenata obrazovne politike, povećanjem opremljenosti i dostupnosti obrazovne infrastrukture, te obezbjeđivanje potrebne podršku za svako dijete u odgojno-obrazovnom procesu na svim nivoima uključujući djecu koja su marginalizirana po nekom osnovu. U tom strateškom cilju istaknuto je da obrazovne institucije trebaju identificirati talente i osigurati njihov daljnji razvoj kroz posebno kreirane programe koji će omogućiti identifikaciju, motivaciju i njihov razvoj u različitim oblastima, a u slučaju da su talentirane osobe sa invaliditetom i/ili pripadaju siromašnim/marginaliziranim kategorijama stanovništva ili su djeca bez roditeljskog staranja, potrebna je posebna podrška države“. 

Stoga je FMON, slijedeći šesnaestogodišnju tradiciju, odlučilo da i ove godine, tražeći prijedloge najboljih od kantonalnih ministarstava obrazovanja, nagradi vas, 59 učenika iz svih deset kantona (po 3 učenika osnovca i po 3 učenika srednjoškolca) za postignute rezultate u nastavnim i vannastavnim aktivnostima u školskoj 2022/23.,godini i  56 škola koje su doprinijele da zablistate na mnogobrojnim takmičenjima iz različitih oblasti, budete najbolji u sticanju znanja i najprepoznatljiviji u humanom i kreativnom angažmanu ili kako to na priznanjima piše: za prepoznavanje, poticanje i usmjeravanje talentiranih učenika ka putevima utemeljenim na znanju. Pored osvajača mnogobrojnih, prestižnih nagrada na bosanskohercegovačkim, balkanskim, međunarodim olimpijadama i takmičenjima iz matematike, fizike, informatike, hemije, biologije, historije, geografije,  stranih jezika i drugih naučnih oblasti, odličnih učenika sa svim peticama, učenika generacije, među nagrađenim su i inovatori, istraživači, pronosioci plamena novih otkrića i saznanja, mladi astronomi, astrofizičari, poštovaoci umjetnosti, poklonici lijepe riječi, sportisti, humanisti, volonteri, dobročinitelji, plemeniti i angažirani mladi ljudi“.

Iza imena nagrađenih učenika blistaju izuzetne ljudske sudbine ovjenčane slavom, ali i njihove nebrojene neprospavane noći provedene sa knjigom u ruci, teški napori na putu dosezanja vrhunskih uspjeha, sati istraživanja, vježbanja, nakon čega tek slijede trenuci pobjede i radosti, kada trud i učenje bivaju nagrađen. Uloga FMON u fragmentiranom sistemu odlučivanja u oblasti obrazovanja, iznimno je važna, nezamjenjiva, kako u definisanja zajedničkih prioritetnih aktvnosti u oblasti obrazovanja, radi harmonizacije i ujedanačavanja uslova za odgoj i obrazovanje u cijeloj FBiH, tako i zbog  vertikalne i horizontalne prohodnosti učenika“, podsjetila je pomoćnica Bandić, uputivši nagrađenim učenicima sljedeću poruku: 

Dragi učenici, vrednije od novca, važnije od materijalne podrške, neka vam bude saznanje da Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke zna prepoznati značaj ulaganja u mlade ljude kao što ste vi. Danas, ovdje okupljeni, ne možemo drugačije nego da se osjećamo kao lični prijatelji koji se dugo poznaju i koje vežu iste vrijednosti:  vjera u zajednički život pod jednim krovom Bosne i Hercegovine i vjera u to da obrazovanje ima moć da transformira nabolje, i pojedinca, i cijelo društvo. Hvala vam svima što s vama dijelim ovaj geografski, ali i duhovni prostor, ovu nadu i ovu radost. Nastavite nizati uspjehe, a Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke će vam i dalje biti podsticajan partner na tom putu. Čestitam vam još jednom od srca“. 

U ime svih nagrađenih učenika, prisutne su pozdravili Ismar Aljukić, učenik OŠ „Brčanska Malta“ Tuzla i Antonela Vranješ, učenica SŠ „Tin Ujević“ Glamoč. 

Ovom prilikom htio bih da se zahvalim mojoj školi i Minstarstvu obrazovanja Tuzlanskog kantona, što su me predložili za ovu nagradu. Također se zahvaljujem i Federalnom ministarstvu obrazovanja i nauke za dodijeljenu nagradu. Ova nagrada mi je poticaj da nastavim sa radom, učenjem i sticanjem novih znanja. Moji nastavnici su mi bili velika podrška u radu i ovom prilkom bi im se zahvalio i pozdravio. Još jednom, hvala, na uručenoj nagradi“, kazao je učenik Ismar Aljukić. 

Učenica Antonela Vranješ je ovom prilikom kazala:

Prije svega se želim zahvaliti organizatorima, što su nas pozvali ovdje te čestitati ostalim dobitnicima nagrade. Zahvalna sam svim ljudima koji su bili sa mnom na putu do ove nagrade i svima koji su uložili svoje vrijeme, trud i pomogli mi. Ovo je i vaša nagrada. Jako sam sretna i izuzetna mi je čast primiti ovu nagradu - ona je kruna mog dosadašnjeg obrazovanja.  Uvijek će me podsjećati na to da se svaki trud i rad u životu isplati i da prave vrijednosti poput znanja, nikada neće iščeznuti. Hvala vam od srca“. 

Inače, i školama koje pohađaju nagrađeni učenici također su dodijeljena priznanja, i to za prepoznavanje, poticanje i usmjeravanje talentiranih učenika ka putevima utemeljenim na znanju, a priznanja je primilo ukupno 56 osnovnih i srednjih škola. 

U glazbenom dijelu programa nastupili su učenici Glazbene škole Ivana pl. Zajca, Tamara Aničić – na violini i Jan Prusac – na violončelu, koje je za ovu prigodu pripremila profesorica Renata Prizmić Linarić.

 

Popis nagrađenih učenika možete pogledati OVDJE

Popis nagrađenih škola možete pogledati OVDJE

Galerija