Održana ”Radionica o sveobuhvatnom obrazovanju o zdravlju mladih/zdravim životnim stilovima"

Datum obavijesti: 15.12.2022

Cilj Radionice je bio razmjena  iskustava u izradi Priručnika za nastavnike o temi „Sveobuhvatno obrazovanje o zdravlju mladih” za  I-IX razrede osnovne škole za Federaciju BiH i Republiku Srpsku, te usaglašavanje  prioriteta i mape puta.

Izrada navedenog priručnika je nastala kao rezultat Vlašićkog dogovora iz jula 2022. godine, kada je održana radionica pod nazivom “Sveobuhvatno obrazovanje o zdravlju mladih u Bosni i Hercegovini”, a na kojoj su učestvovali predstavnici entitetskih ministarstava obrazovanja, Pedagoškog zavoda RS, pedagoških zavoda USK, HNK i TK, osnovnih i srednjih škola Kantona Sarajevo i Goražde i IPD-a, te je dogovoreno da entitetske radne grupe tokom 2022. godine izrade Priručnik za nastavnike o temi „Sveobuhvatno obrazovanje o zdravlju mladih” za  I-IX razrede osnovne škole za Federaciju BiH i Republiku Srpsku. S tim u vezi, Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke je uputilo zahtjev kantonalnim ministarstvima obrazovanja i pedagoškim zavodima u Federaciji BiH, Federalnom ministarstvu zdravstva, Zavodu za javno zdravstva Federacije BiH i IPD-u za imenovanje članova radnih grupa za izradu navedenog priručnika. Na osnovu zaprimljenih imenovanja, izdato je Rješenje  o formiranju  radnih grupa za izradu Priručnika za nastavnike „Sveobuhvatno obrazovanje o zdravlju mladih“.

Na radionici se u ime Radne grupe Federacije BiH i Federalnog ministarstva obrazovanja  i nauke obratila Nadija Bandić, pomoćnica ministra u Sektoru za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanja, koja je to prilikom istakla značaj ovog Programa:

Program „Sveobuhvatni model učenja o zdravlju i blagostanju djece“  nastoji doprinijeti postizanju visokih standarda učenja o zdravlju i zdravim životnim stilovima, primjenjujući naučno utemeljene i dokazano efikasne metode, a pri tome, adresirajući ključne potrebe djece i mladih u 21. stoljeću. Odabir tema i sadržaja koji su integralan dio ovog programa bazirali smo na rigoroznim studijama koje su provedene u posljednjih dvadeset  godina, a koje jasno usmjeravaju pažnju kreatora preventivnih programa na faktore rizika koji egzistiraju među djecom i mladima, a koji mogu efektivno biti umanjeni ili eliminirani primjenom sveobuhvatnih obrazovnih pristupa koji doprinose jačanju psihosocijalnih kompetencija djece kroz socio-emocionalno učenje unutar sistema formalnog obrazovanja.

Program „Sveobuhvatni model učenja o zdravlju i blagostanju djece“ dizajniran je na način da pomogne učenicima da postižu svoj maksimalni potencijal kroz sveobuhvatan, koherentan, relevantan, naučno utemeljen i uzrastu prilagođen način.  Program predviđa da u vremenu u kojem živimo, djeca trebaju provjerene i tačne informacije i životne vještine (psihosocijalne kompetencije) koje će im pomoći da donose odluke koje su u najboljem interesu njihovog zdravlja i blagostanja.

Razvojem funkcionalnog znanja i osnažujući mlade da kritički promišljaju o zdravlju i odlukama koje mogu ugroziti odnosno zaštititi njihovo zdravlje, pravimo iskorak u promociji zdravlja i zaštiti najranjivije kategorije našeg stanovništva – djece i omladine. Programom nastojimo ojačati kapacitete djece da su sposobni razumjeti informacije koje dobijaju kroz preventivne programe, da donose informirane odluke, da komuniciraju efektivno i nenasilno, da prepoznaju rizike u realnom i virtualnom svijetu, da  budu spremni na izazove koje generira globalna transformacija svijeta u kojem žive, uče, igraju se i razvijaju. Ulaganje u zdravlje i blagostanje učenika doprinosi njihovoj sposobnosti da ostvaruju maksimum potencijala u učenju u svim drugim disciplinama, stoga ulaganje u zdravlje ekvivalent je ulaganju u obrazovanje,  s obzirom na neraskidive veze zdravlja, blagostanja i društvene funkcionalnosti.“

Pomoćnica Bandić se zahvalila Populacijskom fondu Ujedinjenih naroda (UNFP)  koji daje podršku vlastima u Bosni i Hercegovini, kako bi osigurali mladima jednak pristup obrazovanju o zdravim životnim stilovima koje je u skladu sa međunarodnim standardima, poštujući njihovo pravo na najviši mogući standard zdravlja i donošenje odgovornih životnih odluka, kao i predstavnicima kantonalnih ministarstava obrazovanja, pedagoških zavoda i odgojno-obrazovnih ustanova, koji učestvuju u ovom procesu.

 

 

Galerija