Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke – istinski partner u obrazovanju mladih

Datum obavijesti: 16/12/2016

Slijedom medijskih napada određenih grupa i pojedinaca povodom dodjele nagrada za najbolje učenike u Federaciji Bosne i Hercegovine, a kojima se nastoji diskreditirati zakonit rad i odgovornost Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke na čelu sa prof.dr. Elvirom Dilberović, javnosti predočavamo činjenice koje dezavuiraju iznesene neistine usmjerene na ličnost i rad ministrice Dilberović i FMON. Zbog svega navedenog, Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke izdaje sljedeće:

SAOPĆENJE ZA JAVNOST

U 2015. godini, kao i prethodnih godina, Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke je prilikom organizacije manifestacije „Znanjem u budućnost“ dodjeljivalo nagrade učenicima za ostvarene rezultate na federalnim, državnim i međunarodnim takmičenjima, na osnovu kriterija propisanih u Odluci o usvajanju programa utroška sredstava s kriterijima raspodjele sredstava tekućih transfera utvrđenih Budžetom Federacije Bosne i Hercegovine za 2015. godinu Federalnom ministarstvu obrazovanja i nauke. Navedeni kriteriji manifestacije „Znanjem u budućnost“ glase: Dodjela priznanja učenicima i školama za ostvarene rezultate na federalnim, državnim i međunarodnim takmičenjima; Nagrade učenicima za ostvarene rezultate na federalnim, državnim i međunarodnim takmičenjima.

Prema tome, nagrađivani su učenici za ostvarene rezultate na federalnim, državnim i međunarodnim takmičenjima samo iz određenog predmeta (fizika, matematika i sl.), a nisu dodjeljivane nagrade za opći uspjeh u školovanju, što znači da najbolji fizičar ne mora biti nužno i najbolji učenik, jer se tokom školovanja pored fizike izučava još blizu 15 ostalih predmeta, koji ne moraju biti manje važni.

Vidljivo je da je Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke u prethodnom periodu dodjeljivalo nagrade najboljim matematičarima, fizičarima i sl., a ne najboljim učenicima za postignute rezultate iz svih predmeta. Stoga se smatra vrlo nekorektnim i neprimjerenim medijski nastup učenika koji je izvršio „napad“ na ovo Ministarstvo, iako je kao najbolji matematičar od ovog Ministarstva dobio nagradu: u 2013. godini u iznosu od 1.300,00 KM, u 2014. godini u iznosu od 1.300,00 KM, zatim i u 2015. godini u iznosu od 2.000,00 KM. Dakle, navedeni učenik je u posljednje tri godine nagrađivan u ukupnom iznosu od 4.600,00 KM, jer je to kao matematičar zaslužio i ponovo mu čestitamo, ali u ovoj državi ima još znatan broj učenika koji zaslužuju nagrade kao izvrsni  i nadareni učenici, i to ne samo iz jednog predmeta.

Da bismo izbjegli dosadašnju praksu prilikom nagrađivanja učenika za postignute rezultate iz samo jednog predmeta, predložili smo Vladi Federacije drugačije kriterije, koji su usvojeni u Odluci o usvajanju programa utroška sredstava s kriterijima raspodjele sredstava  tekućih transfera utvrđenih Budžetom  Federacije Bosne i Hercegovine za 2016. godinu Federalnom ministarstvu obrazovanja i nauke:

Raspodjela sredstava se vrši na osnovu prijedloga kantonalnih ministarstava nadležnih za oblast obrazovanja u Federaciji BiH. Kantonalna ministarstva nadležna za oblast obrazovanja su dužna Federalnom ministarstvu obrazovanja i nauke predložiti po šest učenika i to tri najbolja učenika iz osnovnih škola i tri najbolja učenika iz srednjih škola koje će odabrati na osnovu sljedećih kriterija: Uspjeh u učenju; Uspjeh u vannastavnim aktivnostima (školskim sekcijama, priredbama i dr.); Ostvareni zapaženi rezultati na federalnim, državnim i međunarodnim takmičenjima iz različitih nastavnih oblasti; Učešće u društveno korisnom volonterskom radu; Uspjeh u sportskim, kulturnim i drugim aktivnostima; Primjerno vladanje u školi.

Znači, u 2016. godini smo dodjeljivali nagrade za najbolje učenike u Federaciji BiH za postignut uspjeh u učenju iz svih predmeta i koji ispunjavaju i ostale prethodno navedene kriterije, koje su bile u puno manjem iznosu od nagrada koje su dobijali učenici koji su dozvolili da budu medijski izmanipulirani.

I na kraju, smatramo u najmanju ruku nekorektno što su neki mediji i pojedinci ovogodišnjim nagrađenim učenicima i njihovim roditeljima pokvarili radost zbog dodjele nagrada za njihovu izvrsnost, ponizili ih, te ih učinili manje vrijednim zbog navodne diskriminicaje određenih učenika.