Ministrica Dilberović na svečanosti otvaranja Državnog debatnog takmičenja

Datum obavijesti: 04/04/2016

Federalna ministrica obrazovanja i nauke/znanosti dr.sc. Elvira Dilberović prisustvovala je u petak, 01.04.2016. godine, u Karađoz-begovoj medresi u Mostaru, svečanosti otvaranja Državnog debatnog takmičenja.

Uz brojne debatante iz BiH, svečanosti su prisustvovali i ministar obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK Rašid Hadžović, direktor Medrese Aid Tulek, muftija mostarski Salem ef. Dedović koji je otvorio takmičenje, kao i predstavnici Pedagoškog zavoda Mostar te brojni profesori i direktori školskih ustanova koji su imali svoje predstavnike u debatama.

Debatanti koji su sudjelovali u takmičenju dolaze iz Sarajeva, Istočnog Sarajeva, Srebrenika, Banja Luke, Čelića, Donjeg Vakufa, Tešnja, Tuzle, Odžaka, Prijedora, Srpca te domaćini iz Mostara (Karađoz-begova medresa, Gimnazija, Srednja medicinska škola, Elektrotehnička škola, Gimnazija fra Grge Martića).

Takmičenje je održano u organizaciji Centra za kulturu dijaloga, a trajalo je od 01. do 03.04.2016. godine. Pobjednička ekipa superfinala je ekipa Gazi Husrev-begove medrese. Prvo mjesto osvojila je Gimnazija Banja Luka, drugo Behram-begova medresa iz Tuzle, a treće Elektrotehnička škola Mostar. Pojedinačno su najbolje rezultate ostvarili Bojan Belenzada, zatim Ahmedin Hurić te Adnan Jašarević.

Tokom Državnog debatnog takmičenja srednjoškolci i srednjoškolski profesori su radili na kreiranju održivih rješenja za problem nasilja među mladima, unaprjeđenju pozitivnog vršnjačkog utjecaja i podizanju svijesti kod mladih ljudi o rasprostranjenosti problema vršnjačkog nasilja, ali i nužnosti poticanja omladinskog aktivizma za rješavanje ovog problema. Za vrijeme trodnevne aktivnosti mladi su kroz simulacije slučajeva te edukativne i kompetitivne radionice s vršnjacima kreirali planove za rješenje problema i ponudili javnosti novi uvid u načine za prevenciju vršnjačkog nasilja. Načini koji su mladi ponudili razlikuju se od svih rješenja koja su do sada nuđena bh. javnosti po tome što su u njihovom kreiranju učestvovali oni na koje se problem odnosi.