Datum obavijesti: 05. 12. 2024
Četvrti sastanak Savjetodavnog odbora, u okviru treće faze Horizontal Facility projekta „Kvalitetno obrazovanje za sve“, održan 4. decembra 2024. godine pod pokroviteljstvom Vijeća Evrope i Evropske unije.
Savjetodavni odbor ovog projekta u Bosni i Hercegovini čine predstavnici Ministarstva civilnih poslova BiH; Ministarstva prosvjete i kulture RS; Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke; Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko-sanskog kantona; Ministarstva prosvjete, znanosti, kulture i športa Posavskog kantona; Ministarstva obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona; Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Zeničko-dobojskog kantona; Ministarstva za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport Bosansko-podrinjskog kantona; Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Srednjobosanskog kantona; Ministarstva obrazovanja, znanosti, kulture i športa Hercegovačko-neretvanskog kantona; Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Zapadnohercegovačkog kantona; Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo; Ministarstva znanosti, prosvjete, kulture i športa Kantona 10 i Odjela za obrazovanje Vlade Brčko Distrikta. Sastanku je prisustvovala i predstavnica Ministarstva vanjskih poslova Bosne i Hercegovine.
Sastanak su otvorili Adnan Husić, pomoćnik ministrice u Ministarstvu civilnih poslova BiH, Fermin Cordoba, politički savjetnik i koordinator tima Delegacije Evropske unije u BiH, Vesna Atanasova, šefica Jedinice za kvalitetno obrazovanje Divizije za formalno i neformalno obrazovanje u Odjeljenju za obrazovanje Vijeća Evrope i Zorica Lešić, viša projektna službenica u Uredu Vijeća Evrope u Sarajevu.
Projekat se provodi u četverogodišnjem periodu s ciljem daljeg unapređenja kvaliteta obrazovanja u Bosni i Hercegovini kroz njegovanje kulture demokratije i inkluzije te suzbijanja svih oblika diskriminacije u obrazovnom sistemu. Oslanja se na rezultate postignute tokom prethodnih faza programa Horizontal Facility I i II, te nastavlja podržavati efikasnu provedbu Preporuka za politke djelovanja sa Mapom puta za unapređenje inkluzivnog obrazovanja kao ključnog dokumenta koji kroz šest specifičnih ciljeva predstavlja osnov za unapređenje inkluzivnog obrazovanja i dalji razvoj inkluzivnih obrazovnih politika u Bosni i Hercegovini:
1. Osigurati da se kvalitetno obrazovanje za sve doživljava kao javno dobro i osnovna društvena vrijednost u Bosni i Hercegovini;
2. Osigurati integraciju diverzificiranog društva u Bosni i Hercegovini kroz unapređenje društvene kohezije na osnovu interkulturalnih kompetencija svih zainteresiranih strana;
3. Provesti antidiskriminatorne politike u skladu sa međunarodnim standardima;
4. Razviti demokratsku kulturu u školama zasnovanu na načelima (demokratskih) prava i odgovornosti; aktivnog, svrsishodnog i djelotvornog učešća, uključujući učešće u upravljanju; vrijednostima, poštovanju i zaštiti različitosti;
5. Osnažiti učenike da postanu kompetentni pojedinci, sposobni za kritičko i inovativno razmišljanje te samim tim potpuno spremni da postanu građani koji efektivno učestvuju u životu raznolikog društva u Bosni i Hercegovini;
6. Unaprijediti kompetencije nastavnika i drugog školskog osoblja kako bi mogli realizirati specifične ciljeve 2, 3, 4 i 5 te pomoći u realizaciji specifičnog cilja 1.
Članovi/ce Savjetodavnog odbora upoznati su sa aktivnostima usmjerenim na razvoj demokratske kulture u školama realiziranim u okviru ovog projekta u periodu juli - novembar 2024. godine, kao i aktivnostima čija realizacija je planirana u narednom periodu.
Detaljan pregled postignuća dostupan je na linku.
Mostar; Svečana ceremonija dodjela odluka najboljim učenicima u FBiH
Mostar; Svečana ceremonija dodjele odluka znanstvenicima i istraživačima