Datum obavijesti: 06. 11. 2025
Šesti sastanak Savjetodavnog odbora, u okviru treće faze Horizontal Facility projekta „Kvalitetno obrazovanje za sve“, održan je 4. novembra 2025. godine pod pokroviteljstvom Vijeća Evrope i Evropske unije.
Savjetodavni odbor ovog projekta u Bosni i Hercegovini čine predstavnici Ministarstva civilnih poslova BiH; Ministarstva prosvjete i kulture RS; Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke; Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko-sanskog kantona; Ministarstva prosvjete, znanosti, kulture i športa Posavskog kantona; Ministarstva obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona; Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Zeničko-dobojskog kantona; Ministarstva za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport Bosansko-podrinjskog kantona; Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Srednjobosanskog kantona; Ministarstva obrazovanja, znanosti, kulture i športa Hercegovačko-neretvanskog kantona; Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Zapadnohercegovačkog kantona; Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo; Ministarstva znanosti, prosvjete, kulture i športa Kantona 10 i Odjela za obrazovanje Vlade Brčko Distrikta.
Sastanak su otvorili Vesna Atanasova, šefica odsjeka u Odjeljenju za obrazovanje Vijeća Evrope i Fermin Cordoba, politički savjetnik u Delegaciji Evropske unije u BiH.
Lejla Omić, stručna savjetnica za evropske integracije u Ministarstvu civilnih poslova BiH, upoznala je članove/članice Savjetodavnog odbora s aktivnostima koje su realizirane u okviru ovog projekta u periodu od maja do oktobra 2025. godine i planovima u narednom periodu za unapređenje inkluzivnog obrazovanja, a sve u kontekstu kvalitetnog obrazovanja za sve. Informacija o implementaciji Preporuka za politike djelovanja s Mapom puta za unapređenje inkluzivnog obrazovanja u Bosni i Hercegovini za 2024. godinu usvojena je 17. septembra 2025. godine, na 88. sjednici Vijeća Ministara Bosne i Hercegovine. Ministarstvo civilnih poslova BiH je odmah po usvajanju Informacije, dokument proslijedilo nadležnim obrazovnim vlastima i Agenciji za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanja.
Usvojena informacija pruža sveobuhvatan pregled realiziranih aktivnosti i postignutog napretka na svim nivoima vlasti u Bosni i Hercegovini tokom 2024. godine i detaljno prikazuje mjere koje su poduzete u cilju osiguranja kvalitetnog i inkluzivnog obrazovanja, jačanja demokratske kulture u školama, te provođenja antidiskriminatornih politika u skladu sa Preporukama za politike djelovanja sa Mapom puta za unapređenje inkluzivnog obrazovanja, koje kroz šest specifičnih ciljeva predstavljaju osnov za unapređenje inkluzivnog obrazovanja i dalji razvoj inkluzivnih obrazovnih politika u Bosni i Hercegovini:
Informacija o implementaciji Preporuka za politike djelovanja s Mapom puta za unapređenje inkluzivnog obrazovanja u Bosni i Hercegovini za 2024. godinu je dostupna na web-stranici Ministarstva civilnih poslova BiH
Zlatko Čustović, projektni službenik u Uredu Vijeća Evrope u Sarajevu, predstavio je aktivnosti koje su realizirane u periodu od maja do oktobra 2025. godine. Kada je riječ o razvoju kompetencija nastavnika i nastavnica osnovnih i srednjih škola i jačanju demokratske kulture, tokom izvještajnog perioda 31 nastavnica i nastavnik su učestvovali u sesijama za izgradnju kapaciteta, kako bi unaprijedili razumijevanje Referentnog okvira kompetencija za demokratsku kulturu, a 18 nastavnica i nastavnika iz osnovnih i srednjih škola u Brčkom, Čeliću, Kiseljaku, Novom Travniku, Vitezu i Zenici su zaokružili proces obuke i zvanično postali treneri u programu „Kompetencija za demokratsku kulturu“. U tom kontekstu, profesorice Ivana Gracić i Martina Đukić, certificirane trenerice iz Resursnog centra za demokratsku školsku kulturu Srednje strukovne škole Fojnica u Kiseljaku, predstavile su inovativne pristupe nastavi i primjere edukativnih radionica koje doprinose razvoju i jačanju demokratske školske kulture među učenicima i nastavnicima.
Mostar; Savjetovanja o upotrebi zvanja i njihovih skraćenica u (F)BiH