Regionalna konferencija „Kurikulum: izazovi, iskustva i uloga sindikata obrazovanja“

Slika 1_Naslovna.jpeg

Datum obavijesti: 06. 10. 2025

U Sarajevu, 4.10.2025. godine, održana je Regionalna konferencija pod nazivom „Kurikulum: izazovi, iskustva i uloga sindikata obrazovanja“, koju su organizirali Samostalni sindikat osnovnog obrazovanja i odgoja Federacije BiH, Samostalni sindikat srednjeg i visokog obrazovanja, odgoja, nauke i kulture BiH te Solidarity Center AFL-CIO.

U radu konferencije, osim predstavnika iz Bosne i Hercegovine, učestvovali su i sindikalni predstavnici iz Slovenije, Hrvatske, Crne Gore, Srbije, Sjeverne Makedonije, Turske, Kosova i Albanije.

Konferenciju je otvorio Selvedin Šatorović, predsjednik Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH, naglašavajući važnost sindikalnog djelovanja i uloge nastavnika u reformi obrazovanja. „Sindikati obrazovanja imaju odgovornost da aktivno učestvuju u kreiranju i implementaciji kurikuluma, jer nastavnici najbolje poznaju potrebe učenika i obrazovnog procesa“, poručio je Šatorović. U ime zemlje domaćina prisutnima se obratila i Edina Čomić, predsjednica SSVOONK BiH.
Uvodničari na konferenciji bili su Mirza Mušija, ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona, Denis Osmankić, ministar obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko-sanskog kantona, te Nadija Bandić, pomoćnica federalne ministrice obrazovanja u Sektoru za integralno obrazovanje i razvoj.

Pomoćnica Bandić je ukazala na nejednaku provedbu obrazovne reforme od kantona do kantona, te ukazala na važnost uloge i djelovanja Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke u procesu koordinacije i harmonizacije obrazovnih politika, kako bi se stvorila jedinstvena osnova za provođenje udžbeničke politike, vertikalna i horizontalna prohodnost učenika, objedinjavanje stručnih resursa, diseminacija kvalitetnih edukativnih materijala itd.

Pored ukazivanja na suvišnu birokratizaciju samog procesa i nove, administrativne zahtjeve, pomoćnica Bandić je ukazala i na prednosti koje novi kurikulumi donose, a koji podrazumijevaju holistički razvoj učenika jer  kurikulum nije samo popis predmeta i lekcija, već okvir za cjelokupni razvoj djeteta – kognitivni, emocionalni, socijalni i fizički. Umjesto pukog gomilanja činjenica - aktivna primjena znanja, integracija predmeta i kompetencija, te  individualizirana nastava.

U svojoj prezentaciji pomoćnica Bandić je govorila o programima koje je uvelo Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke, nakon rezultata PISA istraživanja, a poseban fokus je stavila na program  „Podrška projektima razvijanja funkcionalnih znanja i vještina djece predškolskog uzrasta i učenika osnovnih i srednjih škola, „Podrška projektima poboljšanja inkluzivnosti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja“, program „Podrška takmičenjima i takmičarskim manifestacijama u oblasti odgoja i obrazovanja, program „Podrška projektima javnih kampanja s ciljem prevencije i sprečavanja nasilja i unapređenja medijske pismenosti u odgojno-obrazovnim ustanovama i društvu“, a najavila je i uspostavljanje i djelovanje Savjetodavnog tijela za koordinaciju i harmonizaciju aktivnosti u oblasti integralnog obrazovanja u Federaciji BiH.

Tokom konferencije istaknuta je važnost aktivnog uključivanja nastavnika u izradu i prilagođavanje kurikuluma potrebama učenika i društva. Poseban segment bio je posvećen prijedlozima za unapređenje uloge nastavnika u kreiranju i implementaciji kurikuluma, uz razmjenu iskustava sindikata iz BiH, regiona i inozemstva.

Zaključeno je da kvalitetan kurikulum nije moguć bez saradnje nastavnika, sindikata i institucija, te da će preporuke sa konferencije biti korištene u daljem unapređenju obrazovne politike u Bosni i Hercegovini i regionu.

Galerija